customer-journey-iconneqt

Je wilt op z’n minst een digitale relatie aangaan met je (potentiële) gasten. Vanuit die vaststelling is het belangrijk dat je in kaart brengt waar de kansen liggen om structureel positief onder de aandacht te komen. Al die contactmomenten bij elkaar zorgen voor die plek in het hoofd (merkbeleving) die je graag wilt veroveren.

Het begint bij de nieuwe inschrijvingen voor je Nieuwsbrief. Krijgen de nieuwe (potentiële) gasten een mail waarin ze persoonlijk welkom worden geheten? Daar begint de bouw aan een relatie. En zit daarin een optie (CTA) en een incentive om de gegevens van de (potentiële) gast simpel te kunnen verrijken? Vraag je bijvoorbeeld naar voorkeuren? Heb je triggers ingesteld waarmee je persoonlijke mails stuurt, gebaseerd op de getoonde belangstelling (klikgedrag) in de Nieuwsbrieven?

Pre-arrival mails: Voorpret
En hoe zijn de pre-arrival mails geregeld? Is dat alleen maar een bevestiging van de boeking, of heb je een email flow ingesteld met informatie over de bestemming. Wordt de gast, die immers in je CRM-database staat en die je dus kent, persoonlijk aangesproken, of noem je hem of haar nog steeds Geachte mevrouw/meneer.

En na het uitchecken.
Start er dan een nieuwe persoonlijke email-flow vanuit het profiel van de gast? Bedank je voor het verblijf, vraag je hoe het was (kleine enquête) en doe je direct suggesties voor een volgend verblijf, inclusief een incentive?

De hotelier/marketeer als architect
Als hotelier ben je vandaag de dag een soort van architect, want het mooie is dat de techniek aanwezig is om bovengenoemde zaken perfect in te zetten. Je moet er alleen een keer goed voor gaan zitten en een plan maken. Vervolgens is het (laten) inrichten en je bent voor een lange tijd klaar. De resultaten zullen verbeteren.