BOOST YOUR LOCAL F&B REVENUE

 

 

Je bouwt aan je lokale markt & omzet en aan je multi-lokale database

 

De kracht van multi-lokale hotelmarketing

 

Wanneer je structureel gaat werken aan de groei van lokale gasten in je restaurants/bars, je wellness- en beauty aanbod, zal dit aanzienlijke positieve gevolgen kunnen hebben voor het resultaat.

1. De lokale markt binnen je F&B en wellness aanbod zorgt voor extra (terugkomende) omzet.

 

2.Wanneer de locals het restaurant en bar frequenteren, blijven hotelgasten meer in huis.
(lees extra inkomsten)

 

3. Je bouwt met iedere gast (die je registreert) aan een krachtige nationale marketingdatabase. Je kunt met emailcampagnes gericht en relevant gaan motiveren voor je vakantieaanbod op andere locaties.

 

Hoe het werkt. De hoofdlijnen.

Je werkt met twee databases.

Naast de standaard marketingdatabase met informatie van gasten en potentiële gasten kent iConneqt een separate database met informatie van de vestiging. Ook deze is flexibel en op maat in te richten.

Hierin leg je de informatie vast die je wilt gebruiken in de persoonlijke lokale Nieuwsbrieven, uitnodigingen, aanbiedingen etc.  Je communiceert- onder centrale regie- vanuit het lokale profiel.

De campagneresultaten zijn beter, je versterkt de lokale merkbeleving met iedere mailing.

iConneqt kent de woonlocatie van al je (potentiële) gasten. Ook van de emailadressen

 

Van abonnees van de Nieuwsbrief weet je vaak niet meer dan het emailadres. Dat is niet zo vreemd, want je wilt je conversie zo hoog mogelijk maken, dus in de eerste stap zo simpel mogelijk maken. Emailadres , naam en klaar.

Vervolgens zorgt iConneqt er voor dat het emailadres wordt voorzien van een lengte/breedte graad op deze aardbol. Van ieder emailadres is dus de (ongeveer) woonlocatie bekend.

De NL postcodedatabase en de CBS-database met woninggegevens zijn geïntegreerd.

Boekingsgegevens zijn voorzien van postcodes en andere adresinformatie. Je kunt binnen iConneqt zoeken of selecties maken op basis van postcodes of postcodegebieden.

Daarnaast is van ieder gebied in Nederland inzichtelijk hoeveel huishoudingen in dat gebied zijn gevestigd. Ook die informatie is beschikbaar binnen iConneqt.

Ieder hotel heeft een lokaal bewerkings-gebied.

 

Een hotel biedt niet alleen producten voor haar in huis logerende gasten.
Voor het restaurant, de bar, de zalen voor vergaderingen, feesten en partijen en het wellness- en beauty aanbod is ook een belangrijke de lokale markt.

Met iConneqt klik je simpel op de kaart, of je maakt keuzes gebaseerd op postcodes of gemeentes om te bepalen wat het bewerkingsgebied van een bepaald hotel is.

iConneqt koppelt iedere (potentiële) gast aan lokale bewerkingsgebieden. Automatisch.

Multi-lokale database
Ieder adres in de database wordt automatisch gekoppeld aan een vestiging. Zo bestaat de centrale marketingdatabase uit verschillende segmenten.

Dat betekent in de praktijk dat je gericht, onder de centrale regie, vanuit het profiel van de de lokale vestiging kan mailen.
En er is inzicht in de penetratie van de lokale markt in relatie met het aantal huishoudingen in het bewerkingsgebied van het hotel.

 

JE BOUWT MET DEZE MULTI-LOkALE STRATEGIE AAN EEN STERKE NATIONALE MARKETING DATABASE

Met intelligente emailmarketing technieken breng je gericht je vakantieaanbod onder de aandacht.

Je wilt het zien?

Geef ons 15 minuten en je hebt een goed beeld. Doen we simpel virtueel. Op je eigen werkplek.
Collega’s kunnen ook mee kijken en luisteren. Wel zo praktisch.

Database Marketing

Email marketing

Web-interactie

Simple online CRM